powered by Agones.gr - opap

6 Φεβ 2011

ΚΤΜ 990 Adventure ABS

Είναι  άνετο, προσιτό και κυρίως ευκολοδήγητο για τον μέσο αναβάτη, έχοντας παράλληλα τα απαραίτητα οπτικά ερεθίσματα για να μείνει φρέσκο. Με τα 98 άλογα θα κλείσει αμέσως τα στόματα όποιων βιαστούν να πουν πως «εκπολιτίστηκε» και με τα 115 άλογα της εκδοσης R θα τους γεμίσει από πάνω ως κάτω με παχιά αφρικανική άμμο, χρώματος... πορτοκαλί! Και όταν χρωματίζουμε κάτι με πορτοκαλί, μόνο σε ΚΤΜ πάει το μυαλό μας. Και στην  συγκεκριμένη περίπτωση σε 990 Adventure.

Το μικρό του βάρος, οι εκρηκτικές επιδόσεις και το «πολεμικό» του στήσιμο, εντός και εκτός δρόμου, δημιούργησαν μονομιάς φανατικούς θαυμαστές ανά τον κόσμο. Το πορτοκαλί V2 ρίχτηκε στη μάχη με τους αμμόλοφους και τις κροκάλες του Dakar πολύ πριν κυκλοφορήσει ανάμεσά μας. Εκεί σκληραγωγήθηκε και, εκτός από δάφνες και χρυσό, απέκτησε και δύο ντεπόζιτα, σε περίπτωση που στη μέση της ερήμου το ένα τρυπήσει λόγω πτώσης.



Μένουμε στο «απλό» 990 Adventure
. Ενα μοντέλο που τα κάνει όλα και συμφέρει. Απίστευτα ελαφριά αίσθηση παρά το όγκο του, με εξαιρετικές δυνατότητες να κινηθεί σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις, στην άσφαλτο και στο χώμα και ειδικά στο χώμα να παίζει σα να μην έχει αντίπαλο.
Η δύναμη είναι μεγάλη , 98  ίπποι στις 8250 σ.α.λ. κι επαρκεί για κάθε περίπτωση. Ο τρόπος που αυτή αποδίδεται είναι πολύ ικανοποιητικός, με γεμάτες μεσαίες, ροπή 10,2 Kgm στις 6750 σ.α.λ., ονομαστικές τιμές.



Ξεκινώντας από την καρδιά του Adventure, ο περίφημος κινητήρας LC8 αποδίδει πλέον 98 ίππους. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην ψηλή έκδοση R η απόδοση σκαρφάλωσε στα 115 άλογα στις 8.750 στροφές, 17 περισσότερα από πέρυσι! Η μέγιστη τιμή της ροπής είναι ίδια και για τις δύο εκδόσεις, 100Nm στις 6.750 στροφές ανά λεπτό. Τα εύρωστα αυτά νούμερα είναι κυρίως αποτέλεσμα των επανασχεδιασμένων κεφαλών. Ο θάλαμος καύσης έχει νέο σχήμα και οι εισαγωγές έχουν υποστεί ροϊκή εξέλιξη, ώστε το μείγμα να κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα. Επίσης, έχει επανασχεδιαστεί ο στρόφαλος και τα πιστόνια είναι ακόμα ελαφρύτερα. Εκτός των πλεονεκτημάτων απόδοσης, ο κινητήρας δε χρειάζεται πλέον ρύθμιση βαλβίδων και αλλαγή λαδιών στα πρώτα 1.000 km και έχει ακόμα ομαλότερη λειτουργία χάρη στον ανανεωμένο ψεκασμό της Keihin.


Εξαιρετικά ζυγισμένο και ανάλογα ευκολοδήγητο, ακολουθεί άμεσα τις εντολές του αναβάτη, θα κινηθεί γρήγορα και ανετότατα στην πόλη, καθώς το τιμόνι δεν βρίσκει στους καθρέπτες και το ύψος του βοηθά σε εύκολα περάματα. Οι οποιες ανωμαλίες του δρόμου ενοχλούν ελάχιστα χάρη στις αναρτήσεις  της WP, αλλα σε ακραίες συνθήκες μποτιλιάρισματος, ζεσταίνεται σχετικά εύκολα κια το βεντιλατέρ δουλεύει ...υπερψρίες.

Εκεί που θα το απολαύσετε και θα παίξετε μαζί του είναι οι επαρχιακοί δρόμοι παντός εδάφους τους οποίους θα περάσει και θα ξαναπεράσει με χαρακτηριστική άνεση, ενω στην Εθνική θα ταξιδεύσει με δυο άτομα και ταχύτητες 160 με 180χλμ, με τα 200 να έρχονται σχετικά εύκολα.
Στον αυτοκινητόδρομο η σχετικά ψηλή ζελατίνα κάνει πραγματικά καλή δουλειά μέχρι τα 160 χ.α.ω. οπότε ο αναβάτης αρχίζει και δέχεται ριπές ανέμου στους ώμους του.
Σε δρόμους με υψηλό συντελεστή τριβής ο συνδυασμός ευελιξίας και σταθερότητας εκπλήσσει για τον όγκο της μοτοσυκλέτας. Ο αναβάτης θα μπορέσει να διατηρήσει εξαιρετικά υψηλό ρυθμό οδήγησης, η μοτοσυκλέτα αλλάζει πολύ γρήγορα κατεύθυνση. Η σταθερότητα είναι εντυπωσιακή, αρκεί ο οδηγός να συνηθίσει αυτά τα οδηγικά χαρακτηριστικά. Η πληροφόρηση είναι πολύ καλή όπως και η εμπιστοσύνη του οδηγού να πιέσει. Ο μπροστινός τροχός των 21 ιντσών θα δώσει μια απόμακρη αίσθηση στο μπροστινό όταν ο ρυθμός ανέβει πάρα πολύ.
Το εκπληκτικό με την συγκεκριμένη μοτοσικλέτα είναι ότι πρακτικά κάνει τα πάντα. Μπορείς να το φορτώσεις δικάβαλος και να φύγεις για το μεγάλο ταξίδι της ζωής σου σε εθνικές οδούς και χωματόδρομους. Μπορείς μόνος σου αν θες να το μετατρέψεις σε ένα μεγάλο enduro και να αλωνίσεις όλα τα βουνά. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ζευγάρι χωμάτινα ελαστικά και λίγη προσοχή, γιατί πάει τόσο καλά στο χώμα που μπορεί εύκολα να ξεχαστείς και να παρασυρθείς σε απαγορευτικά γρήγορο ρυθμό.
Μπορείς να στρίβεις σε επαρχιακούς δρόμους ντριφτάροντας λες και είναι supermoto ή με γραμμές και να ξεφτιλίζεις τα superbike. Επίσης θα νιώσεις εξίσου άνετα να κινείσαι με 200 στην εθνική με απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια. Φυσικά αν το επιθυμείς μπορείς απλώς να ταξιδεύεις χαλαρά, με τον κινητήρα να γουργουρίζει απολαμβάνοντας το τοπίο. Κανείς δεν πρόκειται να αντέξει για πολύ!


Το Adventure τα κάνει όλα τόσο εύκολα και τόσο καλά που τελικά σε βάζει σε έντονες σκέψεις για το αν είναι μία από τις καταλληλότερες μοτοσικλέτες για τα δεδομένα της χώρας μας.
Το μόνο που θα χρειαστεί να προσθέσει όποιος έχει ύψος 1.75 και πάνω, είναι μία ψηλότερη ζελατίνα γιατί η υπάρχουσα δημιουργεί στροβιλισμούς.  


Αναρτήσεις και φρένα
Οι αναρτήσεις της White Power περιλαμβάνουν ένα πλήρως ρυθμιζόμενο 48άρι ανεστραμμένο πιρούνι, το οποίο για φέτος έχει μαύρο χρώμα. Η διαδρομή του είναι 210 χιλιοστά, ενώ στο R φτάνει τα 265. Την ίδια διαδρομή διαθέτει και η πίσω ανάρτηση, ενώ η ρύθμιση της προφόρτισης του ελατηρίου γίνεται υδραυλικά σε ελάχιστο χρόνο και κόπο. Στα φρένα συναντάμε την επιτυχημένη συνταγή της Brembo με τους διπλούς δίσκους των 300 χιλιοστών να συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες εμπρός και τον μονό δίσκο των 240 χιλιοστών με τη διπίστονη δαγκάνα πίσω. Εχουν καλή αίσθηση, αλλά ως εκεί. Το δικάναλο ABS της Bosch εφοδιάζει τη βασική έκδοση και απενεργοποιείται με το πάτημα ενός διακόπτη για τις δύσκολες χωμάτινες διαδρομές 
Σημαντικές αλλαγές συναντάμε στα γραφικά και στους διαθέσιμους χρωματισμούς. Πέρα απο το πορτοκαλί το λευκό,χρώμα του παέι πολύ είναι το που για πρώτη φορά διατίθεται στη ναυαρχίδα της KTM και ουσιαστικά αντικαθιστά το γκρι χρώμα τις γκάμας. Το πορτοκαλί, φυσικά, παραμένει ως κύριος χρωματισμός, ενώ τα γραφικά δείχνουν σαφώς πιο ενδιαφέροντα. Μικρές πινελιές, όπως το μαύρο χρώμα στο πιρούνι, το ψαλίδι και το υποπλαίσιο, καθώς και το διάφανο κάλυμμα του stop, δίνουν την απαραίτητη φρεσκάδα στο σύνολο, κάνοντας τη διαφορά σε σχέση με το 2008.

Νέος είναι και ο πανέμορφος πίνακας οργάνων, με το αναλογικό στροφόμετρο και τον ψηφιακό χιλιομετρητή να βρίσκονται επιτέλους στην ίδια μονάδα και όχι χωριστά. Στα αριστερά του βρίσκονται το μπουτόν απενεργοποίησης του ABS καθώς και μια πολύ χρήσιμη παροχή ρεύματος 12V. Νέας σχεδίασης είναι και το ντουλαπάκι ανάμεσα στα δύο ντεπόζιτα, με ευκολότερο άνοιγμα/κλείσιμο και κλείδωμα. Το μαύρο του χρώμα δημιουργεί μια οπτική συνέχεια με τη σέλα, η οποία είναι 20 χιλιοστά χαμηλότερη από την πρώτη έκδοση, φτάνοντας πλέον στο «ανθρώπινο» ύψος των 860 χιλιοστών από το έδαφος. Ο extra εξοπλισμός περιλαμβάνει βαλίτσες, κάγκελα, ψηλή ζελατίνα (για τους… μπασκετμπολίστες) και εργονομική σέλα gel.

Όλα τα παραπάνω μαρτυρούν πως οι άνθρωποι της KTM έχουν καταλάβει καλά τι χρειάζεται το μεγάλο Adventure για συνεχίσει το ίδιο δυνατά. Παρουσιάστηκε το 2003 με 942 κ.εκ. και καρμπυρατέρ, από το 2006 έως το 2008 ο κινητήρας απέκτησε 999 κ.εκ. και ψεκασμό. Το 2009 έγινε ομαλότερη η λειτουργία του κινητήρα μαζί με μικρή αύξηση της ισχύος. Από το 2009 υπάρχει παράλληλα και η έκδοση R , με πιο δυνατό κινητήρα και σημαντικά ψηλότερη θέση οδήγησης.

Με την εξαγορά της ελληνικής αντιπροσωπείας κατευθείαν από το Αυστριακό εργοστάσιο ακολουθήθηκε μία επιθετική πολιτική άμεσης μείωσης των τιμών. Το αποτέλεσμα είναι το Adventure 990 ABS να πωλείται πλέον στα 12.990 ευρώ και η έκδοση “Touring” στα 13.490 ευρώ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

video που πρεπει να δεις